آفت دهان چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 12 دی 1402
بازدید : 94
نویسنده : mozhgan

آفت دهان به زخم‌های کوچک گرد یا بیضی شکلی گفته می‌شود که با مرکز سفید یا زرد و حاشیه قرمز در اطراف لثه، قسمت داخل گونه‌ها و زبان ایجاد می‌شود. ابتلا به آفت موجب می‌شود تا فرد در خوردن و نوشیدن دچار مشکل شود. این مشکل در هر سنی ایجاد می‌شود و معمولاً بعد  از سن بلوغ شایع‌تر است. حدود 20 تا 30 درصد افراد به‌طور مکرر و به دلایل مختلف به آفت مبتلا می‌شوند و سایر افراد نهایتاً سالی 1 تا 2 بار این مشکل را تجربه می‌کنند.

سایر مقالات ... پروتز یا دندان مصنوعی ژله ای

انواع آفت دهان

آفت‌ها انواع مختلفی دارند و معمولاً به 3 دسته‌بندی جزئی، ماژور و هرپتی فرم تقسیم می‌شوند.

زخم‌های جزئی شایع‌ترین نوع آفت دهن هستند که معمولاً در اندازه کوچک، بیضی و با لبه قرمز ایجاد می‌شود. این زخم‌ها بدون ایجاد اسکار در عرض 1 تا 2 هفته کاملاً بهبود پیدا می‌کنند.

سایر مقالات ... انتخاب بهترین دکتر لمینت در تهران

زخم‌های ماژور یا بزرگ نوع دیگری از آفت‌ها هستند که شکل گردی دارند و لبه‌های آن‌ها نامنظم است. این آفت‌ها معمولاً بسیار دردناک هستند و بهبود آن‌ها تا 6 هفته طول می‌کشد. معمولاً جای زخم این آفت‌ها روی دهان باقی می‌ماند.

زخم‌های هرپتی فرم نوع غیر معمولی از آفت‌های دهان هستند که معمولاً در اواخر زندگی و در افراد مسن ایجاد می‌شوند. این زخم‌ها در اصل 10 تا 100 زخم ریز هستند که به یک زخم بزرگ تبدیل می‌شوند و معمولاً بدون ایجاد اسکار در عرض 1 تا 2 هفته درمان می‌شوند.

علائم آفت دهان

آفت دهن معمولاً زخم‌های باز، گرد و دردناکی هستند که با پوششی سفید یا زرد رنگ و هاله‌ای قرمزرنگ در اطراف خود قابل‌شناسایی هستند. در اکثر مواقع آفت‌ها کوچک و حدود 6 میلی‌متر هستند، اما برخی اوقات ممکن است بزرگ‌تر و عمیق‌تر باشند. به‌طورمعمول آفت دهن در قسمت جلوی دهان، زیر زبان، پشت لب‌ها، داخل گونه و یا روی سطح و اطراف زبان ایجاد می‌شود.

معمولاً 1 تا 2 روز قبلم از ظاهر شدن زخم‌ها فرد متوجه احساس سوزش و سوزن شدن در آن ناحیه شود. 3 تا 4 روز اول فرد بیش‌ترین درد و سوزش را احساس می‌کند و بعد از آن علائم کاهش پیدا می‌کند.

منبع: مجله ژاله ایمپلنت




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com